Het eind van het begin van het einde

Het eind van het begin van het einde

Theater Artemis, Het Zuidelijk Toneel, hetpaleis
8+
Calendrier de tournée
Aucune émission trouvée

Dates passées

Aucune émission trouvée
Hide tourdates
Uit

Onder een dik pak sneeuw zou een voorstelling te zien moeten zijn. Althans, dat zeiden ze bij de kassa toen we de kaartjes kochten. Plotseling dwarrelen er sneeuwvlokjes omhoog en komt er iets tevoorschijn dat lijkt op een lege toneelvloer. Is dit het begin? Is dit het einde? Hallo…?

Het eind van het begin van het einde start waar alle andere voorstellingen eindigen: acteurs naar huis, kabels opgerold en alle spullen in de vrachtwagen. Klaar om te vertrekken naar het volgende theater. Maar wat als die theaters intussen verdwenen zijn? Wat als alle boeken en films vergeten zijn? Wat als ‘verbeelding’ een raar woord geworden is?

Het eind van het begin van het einde probeert als voorstelling wanhopig nog iets voor te stellen. Misschien is het allerlaatste verhaal nog te redden of is er zelfs een weg terug. Wie helpt mee?

3

In de voorstelling wordt tekst gebruikt.
De taal begrijpen is belangrijk om te volgen.

EEN PRODUCTIE VAN Theater Artemis, Het Zuidelijk Toneel, hetpaleis

REGIE Jetse Batelaan
SPEL Gina Beuk, Elias De Bruyne, Goele Derick, Joep van der Geest, Julia Ghysels, Lucas van der Vegt, Willemijn Zevenhuijzen
DECOR EN LICHT Theun Mosk
KOSTUUMS Liesbet Swings
DRAMATURGIE Koen Haagdorens
REGIE-ASSISTENTIE Tim Verbeek
ARTISTIEK ADVIES Els De Bodt, Piet Menu
MET DANK AAN Thomas Dudkiewicz, Paul Koek, Annelie Koning

IN DE PERS

★★★★★  “Een waanzinnige theaterervaring. … Batelaan overtreft zichzelf in ambitie en radicaliteit. En in verbeelding, natuurlijk.” De Morgen, E. Coussens

★★★★★  “Batelaan is erin geslaagd om tijdens de coronacrisis een grootschalige productie te realiseren die ook nog eens urgent reflecteert op de periode waarin er maandenlang geen theater was.” DE STANDAARD, F. Tielens

“Deze voorstelling is als het ware de laatste theatervoorstelling, een afscheid van het theater, een langdurig afscheidsritueel, pijnlijk en melancholisch, maar ook bijzonder hilarisch en raak.” THEATERKRANT, T. Devens

Jetse Batelaan is theatermaker en sinds 2013 artistiek leider van het Nederlandse topgezelschap Theater Artemis. Met aansprekende titels als Pas als zaagsel krijgt een boom applaus, Voorstelling waarin hopelijk niets gebeurt of Een cowboy met zijn handen hoog juicht waarschijnlijk niet bouwde hij gestaag aan een opzienbarend oeuvre van voorstellingen met een filosofische inslag en een absurd-komische laag. Enkele van zijn bejubelde en geprezen voorstellingen waren ook te zien in de Kopergietery, zoals De man die alles weet, De onzichtbare man en Het dier, het dier en het beestje.